Blog
9 tipů pro budování brandu z praxe aneb koncentrát toho nejlepšího z Onlajnova

9 tipů pro budování brandu z praxe aneb koncentrát toho nejlepšího z Onlajnova

E-shop Onlajnov Ze života agentury
Filip Šamárek | Copywriter a PPC specialista

Filip Šamárek

23.09.2022
·
6 min čtení

22. září 2022. Tento den se jednou pro vždy zapsal do historie jako okamžik, kdy čtyři úspěšní podnikatelé definitivně změnili pohled vyvolených e-shopařů na budování brandu. Stalo se to v Dolních Vítkovicích. Všem, kterým tato událost unikla, přinášíme autentický přepis toho nejlepšího, co ten večer o brandingu padlo.

O své zkušenosti se na 2. Onlajnovu podělili:

Čtyři majitelé tří úspěšných značek prozradili vše o tom, jak budují brand. Tady je pohled každého z nich.

Co stojí za úspěchem NaniNails

Tomáš s Davidem budují speciálku na nehtovou kosmetiku už 11 let. Zatímco v prvním roce měli obrat 3,7 mil. Kč, loni už vygenerovali 176,2 mil. Kč. Co jim k takovému růstu pomohlo?

 

Vlastní značka

Kluci šli nejdřív cestou prodeje produktů společnosti Neonail. Z počátku vypadalo vše růžově. Získali exkluzivní zastoupení pro Česko, Slovensko a Rumunsko, což znamená, že v těchto zemích byli jedinými distributory.

Jenže když marketing a prodeje rozjeli naplno, přišla ledová sprcha. Jejich partner se z ničeho nic rozhodl a exkluzivitu klukům sebral – nejdřív pro slovenský, následně rumunský a nakonec i český trh.

Byla to ta pověstná rána, která tě nezabije, ale posílí. Tomáš s Davidem to nevzdali, oklepali se a začali znovu, tentokrát už ale pod vlastní značkou. Zpětně vidí jednoznačné výhody:

  • vybírají si jen ty produkty, které chtějí nabízet,
  • nikdo jim nenařizuje, za jakou cenu mají prodávat,
  • skladové zásoby neřídí podle slíbených kvót, ale podle skutečného odbytu.

Kdyby podnikání rozjížděli dneska, měli vlastní brand hned od začátku.

Zákaznická péče

Za úspěchem každé značky bezesporu stojí její zákazníci. Když jsou spokojení, firma stoupá k výšinám. Proto nakupující NaniNails k produktům dostávají i tyto benefity:

  • odpověď v pracovní době do 30 minut,
  • odeslání objednávky do 24 hodin,
  • poradenství od pravých nehtařek,
  • vrácení zboží zdarma,
  • poštovné nad 500 Kč zdarma,
  • parfemované zásilky s děkovnou kartičkou.

Budování vztahu se zákazníkem je alfou a omegou každého podnikání. Přečtěte si další užitečné rady k zákaznické péči, které jsme posbírali na minulém Onlajnovu.

Influenceři

Propagace přes Facebook, Instagram, Google nebo e-mailing je dneska dobrý základ, ke kterému v NaniNails připojili také influence marketing. Ve spolupráci s Nikol Štíbrovou natočili video spot, jehož zveřejnění přineslo prodejní rekordy. Podívejte se na něj.

 

Jak svoji slávu získal Rybízák

Petr začínal s rybízovým vínem ve stánku, který časem proměnil na e-shop prodávající stovky tisíc lahví ročně. Co mu pomohlo Rybízák takhle rozjet?

 

Název značky

Někdo to může pokládat za mrhání časem, ale název Rybízák si cestu na svět hledal několik měsíců. To úsilí se ovšem vyplatilo, protože:

  • význam slova každému jasně sděluje, co značka nabízí,
  • nikdo neudělá chybu při zadávání webové adresy (což třeba Möbelix říct nemůže),
  • není nutné draze kupovat žádnou obsazenou doménu obsahující slovo víno.

Petr všem doporučuje, ať si hned na začátku dobře promyslí jméno značky. Ušetří tak za nákladný rebranding v následujících letech.

Originální komunikace

V moři konkurentů se musíte odlišit, jinak se potopíte mezi běžný průměr, nebo ještě níž. Rybízák svoji nezaměnitelnost postavil na originálních názvech jeho vín. Sami řekněte, už jste se jinde setkali s něčím takovým?

Za povšimnutí stojí i barevně ladící záklopky láhví s jejich obsahem. To u běžných vín taky nenajdete.

Vedle neotřelých názvů a designu lahví Rybízáku funguje i „drzá“ reklama. Třeba tato přinesla rekordní počet objednávek.

 

Okamžitá reklamace

Petr si zakládá na maximálně vstřícné reklamaci. V praxi to znamená, že pokud se ozve zákazník, kterému přišla rozbitá láhev, Rybízák na nic nečeká, omluví se a hlavně obratem pošle láhev novou – bez průtahů, vyplňování formulářů, zkoumání detailů.

Na čem stojí sláva Erika Fashion

Přestože je Erika vyučená kadeřnice, rozhodla se prodávat módní oblečení. A dobře udělala. Dnes za ní stojí e-shop, který v roce 2021 prodal 171 000 kusů zboží s obratem 130 milionů Kč. Co jí v tom pomohlo?

 

Osobní brand

Erika razí názor, že každá společnost má mít svoji lidskou tvář. A právě proto spojuje její osobní brand s brandem Erika Fashion. Velkou výhodu vidí v tom, že i když budování osobního jména nestojí peníze, ale jen čas, spolu s jeho slávou roste také úspěch firmy.

Sociální sítě

Facebook a Instagram jsou staré známé. Ale jestli cílíte na mladší generaci, určitě si nenechte uniknout TikTok, který v Česku používá už 2 miliony lidí. Aby vám dobře fungoval:

  • publikujte aspoň 3 videa denně (stačí krátké spoty o čemkoliv, k čemu máte co říct – prioritně nepropagujte svůj byznys, ale sami sebe, s tím se v dlouhodobém pohledu sveze i vaše firma),
  • používejte titulky (lidi často sledují videa bez zvuku v práci, MHD nebo před spaním v posteli),
  • přidávejte nové příspěvky pravidelně a dlouhodobě (ať se pořádně dostanete do povědomí TikTok uživatelů, které zajímáte).

Pomoc druhým

Erika se řídí možná trochu karmickým heslem „Co dáš, to dostaneš“. Věří, že když svůj úspěch nezištně využije k pomoci někomu dalšímu, v životě se jí to vrátí.

A navíc, pokud za charitou stojí firma, stane se pro lidi důvěryhodnější a začnou u ní víc nakupovat.

 

Máme za sebou to nejzajímavější, co zaznělo během tří přednášek. Po nich přišla na řadu panelová diskuze, kde řečníci odpovídali na všetečné otázky publika.

A právě tahle část je pomyslným zlatým hřebem večera. Každý dostane šanci zeptat se na cokoliv, co se v přednáškách nedozvěděl. Navíc autoři tří nejlepších otázek si spolu s odpovědí odnesou ještě dárek.

Ale přímá interakce posluchačů a vystupujících se ani zdaleka nezužuje jen na několik dotazů během moderované debaty. Řečníci jsou lidem k dispozici taky o přestávkách a při networkingu na konci večera. A právě tohle živé propojení dělá Onlajnov Onlajnovem.

Tím náš článek končí.

Dali jsme vám reálně fungující brandingové know-how. Jak s ním naložíte, necháme na vás.

Přejeme vám mnoho byznysových i osobních úspěchů.

A jestli máte chuť, přečtěte si taky ostatní články z rubriky věnované Onlajnovu. Zkrátíte si tím čekání na jaro, kdy přijdeme s další akcí. Program už pomalu ladíme.

Case study: Jak originální popis produktu zvedl tržby a potěšil klienta

Case study: Jak originální popis produktu zvedl tržby a potěšil klienta

E-shop Případová studie Copywriting

Filip Šamárek Copywriter a PPC specialista

20.10.2022
·
6 min čtení
Proč klient začal s e-mail marketingem a co z něj má?

Proč klient začal s e-mail marketingem a co z něj má?

E-shop Případová studie E-mail a SMS marketing

Eliška Michálková Specialista marketingu

12.09.2022
·
4 min čtení
Rubriky